Wednesday, January 20, 2010

Nasi Oh Nasi

Hahahaa...
Akhirnya setelah aku berpuasa tak makan nasi selama tiga hari berturut-turut dah pun berakhir dek kerana tak tahan godaan dunia yang melalaikan..hahahah

Memang terasa hidup ini menyeksakan apabila tak dapat menikmati makanan ruji negara Malaysia yang tercinta ini..hohohho~~

Tapi alhamdulillah le kerana berat badan aku tidak sedikit pun susut da...cehh..baru tiga hari bajet boleh turunla berat badan..hahah

Tapi kalau aku makan banyak-banyak pun sampai tak ingat dunia mahupun akhirat, aku rasa badan aku tetap maintain slim dan kurus je da..itu yang aku paling tak paham dengan tahap metabolisma aku ni..

Mungkin ini anugerah Ilahi..hahahh..

Apa-apa hal pun janji kita kena ingat terutamanya aku yang hina ini bahawa kita makan untuk hidu, bukannya hidup untuk makan..
Kesimpulannya..janganlah banyak songeh kalau makanan tak sedap ke apa ke da..janji kenyang dan dapat meneruskan kehidupan meneruskan misi mencapai mardhatillah...heheheh

2 comments:

Syed Mohd Syahmi said...

makan untuk hidu?

haha

ahmad suhaib said...

bau itu penting..
sebab tu mkn utk hidu..:p

*mana mkn bnda yg busuk..

hehe