Sunday, January 17, 2010

How Could I Survive????

Huuuu....

It has been a really challenging year for me this new year...

2010 may not be my lucky year as I've been through a lot of problems throughout this unlucky year even though it is just 17 days old..

Aduhhh....boeh la pulak kad matriks buat hal..nak rosak time-time genting macam ni...huhu

Kena keluar duit cara manual la pulak..kena pergi bank la...

Dah le nak keluar pun kena mintak kebenaran la..apa la..ish3

Lepas tu nak tukar kad baru pulak kene bebel-bebel dulu sampai naik capang telinga..

"Laaa..kad rosak lagi..kenapa sekarang ramai yang rosak kad ni...awak ni, jagalah kad awak betul-betul..."kata si fulan...

"Aik, aku lak kena..aku dah jaga betul-betul la..aku letak dalam wallet tak kelar-keluar duit pun la.tak kanle aku tak keluar duit boleh rosak..kad matriks ni murah sangat..kejap je da rosak...what the heaven..huh.."(monolog aku dalam hati jea..hahahah)

tapi memang betul apa..Kawan aku dah ramai yang rosak.

dah tukar kad baru, tak dapat-dapat sampai sekarang..

pergi bank, pihak bank suruh tanya pihak Uia..Dah Pergi Uia, dia pulak suruh tanya bank...what the heaven!!!!!!!!!!!!!!!!!??????

So, sampai sekarang aku dah tak ada duit la...siot betul..

Hutang aku pun dah belambak-lambak dah ni...

nasib baik aku hutang kawan aku da...

kalau along, dah lama dah aku tinggalkan dunia yang fana ni..huhuhuh..nauzubillah...

sekarang pun, aku makan je apa yang ada..Kalau tak ada makanan, aku minum jea..hahahah

Aku harap berat badan aku tak susut la...dah le kurus..hahaha

Dahle..don't talk about money..hahaha



Ada satu hari tu, aku bengang betul la dengan seorang fellow yang agak tua bruban-uban tak sedar diri..huh

aku datang elok-elok je nak jumpa beliau...nak mintak sesuatu yang hanya memerlukan masa tak sampai seminit...

aku nak mintak kad matriks aku je kat beliau...

Dengan tak semena-mena beliau berkata; 

"Nantilah awak datang balik ye, waktu berehat dah nak dekat ni..lagi pun lepas ni solat jumaat. awak datang lepas ni sebelum pukul lime ye.."(nada dia tenang lagi)

Aku pun bermonolog dengan muka tak puas hati, "Laaaaa, mende ni kalau bagi je tak sampai 10 saat..tak adanya habis dah orang sembahyang..waktu sejam lagi nak masuk...huh..tah pape.tak apalah..blah la dulu.."

Tiba-tiba....


"Cantik baju awak, siap ada belang lagi.." satu ungkapan pemerlian dari beliau tersembul keluar dari mulutnya...

"Awak tahu peraturan kan?? Awak ada buku peraturan??? Awak tahu dress code kan???"

Aku mengannguk sahaja...

"Awak pakai baju belang-belang macam ni, awak tak ikut peraturan kan???

Awak ni tak respect langsung kat peraturan. Awak suka kan orang respect kat awk???

Aku mengangguk-angguk seperti orang berzikir...

jadi, kenapa awak tak ikut peraturan??? saya boleh saman awak ni tau..

Aku hanya berdiam diri sambil tunduk ke bawah dengan muka yang ketat..

(Semua dialog-dialog beliau dilafazkan dengan nada yang tinngi seakan-akan bercakap dengan orang yang 10km jauhnya....)

Lapas tu aku blah je dengan muka yang masih ketat..Tah pape.. Nak tegur pun tegur la elok-elok..

Geram aku dibuatnya.. Rasa macam nak makan je..ahahah

tapi nak tegur tu elok-elok la..


Beberapa hari selepas itu, aku ternampak bayangan seseorang memakai kemeja berkotak-kotak dengan rambut beruban disikat rapi..

aku hanya tersenyum dan memberi salam sambil menguntum senyuman ikhlas...orang tersebut hanya terus berjalan langsung tidak memandang kepada pemberi salam.

"Cakap orang je lebih..dia pun pakai macam tu...aku saman baru tau..huh..... Nak suruh orang buat dia pun kena lah buat...huh



No comments: